Στρατηγικός σχεδιασμός ΠΔΕ Θεσσαλίας Σχ. Έτος 2015-16

Ελένη Αναστασοπούλου
Περ/κή Δ/ρια Εκπ/σης Θεσσαλίας

 

Ο ρόλος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, κατά το ισχύον θεσμικό και νομικό πλαίσιο, δεν περιορίζεται μόνο στη διοικητική λειτουργία, γι αυτό θα επιδιώξουμε, ν’ αξιοποιήσουμε όλες τις επιτελικές αρμοδιότητές της, ώστε να την καταστήσουμε ενεργό επιστημονικό κύτταρο, που θα αποσκοπεί στη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού αποτελέσματος του σχολείου και στο άνοιγμά του στην κοινωνία.
Ο παρακάτω στρατηγικός σχεδιασμός με τους άξονες και τις προτεραιότητές του, ελπίζουμε ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και σύγκλισης της κοινής προσπάθειάς και συνεργασίας όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, των στελεχών και των εκπαιδευτικών.

Σχεδιασμός-προγραμματισμός
1. Κύρια και αρχική λειτουργία της διοίκησης
2. Στοχεύει στη συνεργασία των μελών του οργανισμού
3. Θέτει κατευθύνσεις, πορεία δράσης κι έλεγχο

Τι και πως - Φάσεις και βήματα
1. Καθορισμός των στόχων
2. Προσδιορισμός της υφιστάμενης κατάστασης-εσωτερικό κι εξωτερικό περιβάλλον
3.Διαθέσιμα στοιχεία, εναλλακτικές προτάσεις
4. Επιλογή καλύτερης πρότασης-λύσης
5.Εφαρμογή του προγράμματος δράσης- Συντονισμός, μέσα, ανθρώπινο δυναμικό
6.Αξιολόγηση αποτελεσμάτων- ανάλυση-επαναπροσδιορισμός

Προγράμματα δράσης
1. Στρατηγικός προγραμματισμός-μακροχρόνιοι στόχοι
2. Λειτουργικός προγραμματισμός-τρόπος επίτευξης των στρατηγικών στόχων

Άξονες στρατηγικού σχεδιασμού
1. Επιμόρφωση και ανάπτυξη εκπαιδευτικού προσωπικού
2. Στήριξη και αναβάθμιση σχολικών μονάδων- κοινωνικός ρόλος
3. Συνεργασία ΠΔΕ με τοπική κοινωνία, δημοτικούς, περιφερειακούς, κι εθνικούς οργανισμούς.
4. Έρευνα, ανάπτυξη κι Ευρωπαϊκά προγράμματα, δράσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (Euroscola κλπ),
5. Συνεργασία με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ

Προγράμματα δράσης -Επιμέρους στόχοι
1.α. Σχολικοί σύμβουλοι- ΠΕΚ-τηλεδιασκέψεις
2.α. Ανθρωπιστική κρίση : αντισταθμιστική αγωγή- προσχολική αγωγή (εγγραφή προνηπίων)- ομάδες με ιδιαιτερότητες- Ειδική αγωγή

β. παρατηρητήριο βίας-σχολικός εκφοβισμός άτυπη ενισχυτική διδασκαλία
γ. σχολικό κλίμα-επικοινωνία-αλληλεγγύη
δ. βιβλιοθήκες- «Βιβλιοφιλία»
ε. myschool.
στ. στήριξη και συνεργασία με όλες τις δομές της ΠΔΕ (ΚΠΕ, ΚΕΣΥΠ, ΚΕΔΔΥ, ΕΚΦΕ κλπ)

3.α. Ομάδα συν-εργασίας σε επίπεδο περιφέρειας, δήμων.

β. Συνεργασία με συλλόγους γονέων (εταίρος, μέλος εκπ. Διαδικ.)
γ. Στήριξη δράσεων τοπικής κοινωνίας π.χ Λάρισα- Πολιτιστική πρωτεύουσα

4.α.Συντονισμός Δ/σεων και Σχολικών Μονάδων για την αξιοποίηση και τη διάχυση των αποτελεσμάτων των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

α.1.ορισμός υπευθύνου σε κάθε Δ/νση Εκ/σης για το συντονισμό των δράσεων
α.2. Καταγραφή των ήδη εγκεκριμένων σε βάση δεδομένων
α.3. Ενημέρωση της ΠΔΕΘ για την υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης
α.4. Σχεδιασμός και ορισμός θεματικών προτεραιοτήτων για υλοποίηση Ευρ. Προγραμμ. με βάση τις τοπικές, περιφερειακές κι εθνικές προτεραιότητες
α.5. Ανάδειξη και δημοσιοποίηση καλών πρακτικών σε επίπεδο περιφέρειας.