Η Περ. Δ/νση Α’/θμιας & Β’/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας μετέχει ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα με τίτλο: «CAPWIN - Remobiliser les competences et l’objectif de vie des enfants en decrochage scolaire», με διάρκεια 22 μηνών και έναρξη το Νοέμβρη του 2013 και λήξη τον Αύγουστο του 2015.
Οι εταίροι προέρχονται από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλλία, τη Σουηδία, την Ελλάδα, την Ισλανδία και τη Ρουμανία. Είναι οι ίδιοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί ή συνδέονται με κάποιο τρόπο με την εκπαίδευση στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα.
Αντικείμενο μελέτης του είναι η σχολική διαρροή και η Περ. Δ/νση Α’/θμιας & Β’/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας καλείται να το εφαρμόσει σε εκπαιδευτικούς της Περιφέρειας, επικεντρώνοντας στην αντιμετώπιση του προβλήματος των πληθυσμών των μεταναστών και των Ρομά.
Οι στόχοι της στρατηγικής της ΕΕ για το 2020 για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής είναι θα λέγαμε φιλόδοξοι αν λάβουμε υπόψη την οικονομική κρίση των τελευταίων χρόνων. Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τη συνεχώς αυξητική τάση των μεταναστευτικών ρευμάτων, έχουν σημαντική επίπτωση στις κοινωνικές σχέσεις, την υγεία και την απασχολησιμότητα, παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των νέων.
Στόχος του προγράμματος που εφαρμόζεται στο ITEP-ARC EN CIEL είναι η εκπαίδευση επαγγελματιών που ασχολούνται με την εκπαίδευση, ώστε να επιτραπεί στους μαθητές να επανασυνδεθούν με την διαδικασία της μάθησης και να επιστρέψουν στο κανονικό σχολικό σύστημα.
Παρέχεται ανάλυση και αξιολόγηση (ατομική και συλλογική) ώστε οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί να τροποποιήσουν όπου απαιτείται τη στάση τους στην εργασία με τα εργαλεία που χρησιμοποιεί το ITEP-ARC EN CIEL, αξιοποιώντας τη μέθοδο του Robert Michid. Η μέθοδος βασίζεται στην ψυχοκοινωνική ανάλυση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους ειδικούς να αποκαταστήσουν και να προσαρμόσουν τη σύνδεση των μαθητών με τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους. Δηλαδή, αναζητούνται εκ νέου οι ικανότητες των μαθητών, ο επαναπροσδιορισμός των στόχων στη ζωή τους, η ανάκτηση της εμπιστοσύνης στον εαυτό τους και το ενδιαφέρον για τη μάθηση.
Η Περ. Δ/νση Α’/θμιας & Β’/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας αναλαμβάνει την αξιολόγηση της μεταφοράς καινοτομίας της μεθόδου. Συνεισφέρει στο πρόγραμμα αφενός με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και αφετέρου με την αξιοποίηση της μεθόδου προς όφελος των μαθητών, που αντιμετωπίζουν προβλήματα και εγκαταλείπουν το σχολείο.
Οι εταίροι του CAPWIN προσφέρουν τη διαφορετική εμπειρία τους και διαφορετικές αναλύσεις της προσέγγισης της εγκατάλειψης του σχολείου και της αντιμετώπισης ή πρόληψής της.
Προσδοκία όλων των εταίρων είναι η μέθοδος να αποτελέσει ένα ιδιαίτερο εργαλείο στην αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Με επίκεντρο το μαθητή και τις ικανότητες και δεξιότητές του στοχεύει στην αύξηση της εμπιστοσύνης των μαθητών στον εαυτό τους.
- Identity Sheet - Tαυτότητα Έργου
- Εταίροι - Partners
FR - ORSAC ITEP ARC EN CIEL -http://www.orsac.fr
FR - PASSEPORT EUROPE
SP - FORO TECNICO DE FORMACION -http://www.forotf.com
PT - KERIGMA Innovation et développement social -http://www.kerigma.pt
IS - Lifelong learning center in Sudurnes peninsula -http://www.mss.is
SE - Talent and perfection - TP Theater -http://www.tp-teatern.com
RO - Association pour la participation citoyenne -http://www.participa.ro
- Σύνδεσμοι - Links
ADAM Data Base
http://www.adam-europe.eu/adam/project/view.htm?prj=11869#.VM8p7GiUfyY