logo vertical new

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εκδήλωση για το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ “Αt the school of Open Cohesion” 

 

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας συμμετείχε στην υλοποίηση του Προγράμματος ΕΣΠΑ με τίτλο “At the School of Open Cohesion”, το οποίο διοργανώθηκε από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας κατά τη χρονική περίοδο Νοεμβρίου 2019-Μαΐου 2020.

Συγκεκριμένα, η ενέργεια “At the School of Open Cohesion” είχε ως βασική επιδίωξη την αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών των Ευρωπαϊκών χωρών, την ανάπτυξη του ενδιαφέροντός τους σχετικά με τα έργα που υλοποιούνται σε τοπικό- περιφερειακό και εθνικό επίπεδο στη βάση της πολιτικής συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και του αντίκτυπου αυτών τω έργων στη ζωή των πολιτών. 

Στο πλαίσιο της παραπάνω συνεργασίας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διάχυσης των έργων στις 8 Οκτωβρίου 2020 στο «Φρούριο» της Λάρισας, στην οποία παρέστη ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, κ. Γεώργιος Δοδοντσάκης και απηύθυνε χαιρετισμό. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα επιμέρους έργα του προγράμματος που ανέλαβαν οι μαθητές και οι υπεύθυνοι καθηγητές των σχολείων και των τεσσάρων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας (Τρικάλων, Καρδίτσας, Μαγνησίας και Λάρισας).

Πιο συγκεκριμένα στο πρόγραμμα συμμετείχαν:

  • Η ομάδα «Grean Team» του 1ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς την κ. Ζαραμπούκα Αθανασία και τον κ. Ζουλιανίτη Θεόδωρο, η οποία εστίασε την έρευνά της στη «Διαχείριση των απορριμμάτων στη Δυτική Θεσσαλία (ΧΥΤΑ)», ένα έργο που αγγίζει τις οικολογικές ευαισθησίες των μαθητών και επιλύει σειρά προβλημάτων για την τοπική κοινωνία.
  • Στην ομάδα «The Bicycle Riders» του 1ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Α’ & Β’ τάξης με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Θεοδωράκη Ελένη. Η έρευνα της ομάδας με τίτλο «Προσβασιμότητα σε σχολικά συγκροτήματα της πόλης χωρίς μηχανοκίνητα μέσα και ανάπλαση τόπου συνάντησης και αναψυχής» αποκαλύπτει το ενδιαφέρον των μαθητών για την ευκολότερη μετακίνηση στην πόλη και τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών μετακίνησης που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μικρών και μεγάλων.
  • Στην ομάδα «Under Water Explorers» του Γυμνασίου Ευξεινούπολης Μαγνησίας συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης Γυμνασίου με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς την κ. Σταυραντώνη Μαρία και την κ. Σιαμέτη Αθανασία. H ερευνητική ομάδα ασχολήθηκε με το έργο «Ο Παρθενώνας των Ναυαγίων». Βασική επιδίωξη της ομάδας εργασίας ήταν η ενασχόληση με την ενάλια πολιτιστική κληρονομιά, τις ευεργετικές συνέπειες στην ανάπτυξη της ανθρώπινης ύπαρξης και κατ’ επέκταση της πολυεπίπεδης επίδρασης στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.

Στην ομάδα «KARLA LAKERS» συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Λάρισας με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Πραντζούδη Σταυρούλα. H ερευνητική ομάδα ασχολήθηκε με το έργο «Επαναδημιουργία λίμνης Κάρλας» με βασική επιδίωξη τη μελέτη για την επαναδημιουργία της λίμνης και την επίδραση στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη των κατοίκων της γύρω περιοχής. Επίσης, τονίστηκε η συμβολή της επανασύστασης της λίμνης στη βελτίωση του οικοσυστήματος και της ποιότητας του υδροφόρου ορίζοντα.