07102015 02

Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου και την ανάπτυξη και παροχή μιας σειρά υπηρεσιών και εργαλείων που διευκολύνουν τη ζωή μας.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας και ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Λάρισας – Καρδίτσας,με την αιγίδα του Υ.Π.Ε.Θ. 156272/Δ2/05-10-2015,  στο πλαίσιο δράσεων με τίτλο «Πληροφορική: Εβδομάδα Κώδικα» και της Εκπαιδευτικής εβδομάδας για την Επιστήμη των Υπολογιστών και της Πληροφορικής υποστηρίζουν και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών πληροφορικής.

Στις 10-18 Οκτωβρίου 2015 θα πραγματοποιηθεί για τρίτη χρονιά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Εκατομμύρια παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες. Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.

Πώς μπορεί κάποιος να συμμετάσχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού;

  • Παιδιά/έφηβοι/ενήλικες μπορούν να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις για τον προγραμματισμό.
  • Προγραμματιστές μπορούν να διοργανώσουν εργαστήρια σε σχολεία, ανοιχτά εργαστήρια (hack spaces) ή κοινοτικά κέντρα.
  • Εκπαιδευτικοί που διδάσκουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν μαθήματα προγραμματισμού, να κοινοποιήσουν τα προγράμματα των μαθημάτων τους και να διοργανώσουν εργαστήρια για τους συναδέλφους τους.
  • Εκπαιδευτικοί που δεν διδάσκουν προγραμματισμό μπορούν να διοργανώσουν σεμινάρια ή να προσκαλέσουν τους γονείς ή τους μαθητές να ανταλλάξουν γνώσεις για τον προγραμματισμό.
  • Γονείς μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να συμμετάσχουν σε ένα εργαστήριο προγραμματισμού.

 

Για τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής:

Σχολικές δράσεις, που προτείνονται να πραγματοποιηθούν:

  1. Εκτύπωση και ανάρτηση ενημερωτικής Αφίσας ( επισυνάπτεται )
  2. Ανάγνωση σε πρωινή συγκέντρωση του σχολείου σύντομου κειμένου σχετικά με το θέμα προς ενημέρωση μαθητών και καθηγητών (ενδεικτικό κείμενο μπορεί να ανακτηθεί από: http://cseduweek.wordpress.com/)
  3. Συζήτηση με τους μαθητές για την Πληροφορική και τον κώδικα προγράμματος και το πώς μπορούν να γίνουν δημιουργοί και όχι μόνο καταναλωτές, με την παρότρυνση να συζητήσουν και να μεταφέρουν την εμπειρία τους στο περιβάλλον τους
  1. Εκπόνηση κατάλληλης αυθεντικής μαθησιακής βιωματικής δραστηριότητας στη διάρκεια μιας (1) διδακτικής ώρας μαθήματος Πληροφορικής μέσα στην εβδομάδα, για κάθε τμήμα, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει ανάπτυξη/τροποποίηση κώδικα, αλλά και επίδειξη, προβολή  video κλπ  Έτοιμες δραστηριότητες, προτάσεις διεξαγωγής των δραστηριοτήτων, λοιπά στοιχεία, αναρτώνται προοδευτικά στο δικτυακό τόπο της ελληνικής προσπάθειας Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής http://cseduweek.wordpress.com/ παράλληλα με το υλικό της ευρωπαϊκής δράσης που εμπλουτίζεται καθημερινά  

Όποιος συνάδελφος επιθυμεί προσκαλείται να συμμετάσχει, να προτείνει  εκδηλώσεις  ή να συμμετέχει με το σχολείο του και να το δηλώσει στο  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., στο δικτυακό τόπο αναφοράς http://cseduweek.wordpress.com/ και στο χάρτη http://events.codeweek.eu/  για να φανεί πάλι η χώρα μας και φέτος.

Ενδεικτικό περιεχόμενο για τις εκδηλώσεις

Στα Ελληνικά

•    Η Ώρα του Κώδικα (Hour of Code): http://learn.code.org/hoc/1

  • Ένα βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch: http://www.scratchplay.gr/
    •  Υλικό για το εργαλείο App Inventor: http://codeweek.eu/resources/greece/AppInventor_NXT.pdf
    • Βιβλίο και υλικό για τη δημιουργία παιχνιδιών με το MS Kodu: http://www.koduplay.gr/

•    Υλικό για ανάπτυξη εφαρμογών σε τεχνολογίες του web: http://www.test4u.eu/el/codeweek

Στα Αγγλικά

• Flappy Code (φτιάξτε το δικό σας Flappy Bird από την αρχή): http://learn.code.org/flappy/1

• Play Lab: http://learn.code.org/s/playlab/stage/1/puzzle/1

• RoboMind (κατευθύνετε ένα ρομπότ στο στόχο του): https://www.robomindacademy.com/go/robomind/home

• LightBot (δωρεάν εφαρμογή για συσκευές Android και iOS): http://lightbot.com/hocflash.html

• for Zombies (μάθετε Ruby on με τα zombies να σας κυνηγούν!): http://railsforzombies.org/

• TryRuby (η πρώτη επαφή με τη Ruby μέσα από τον browser): http://tryruby.org/levels/1/challenges/0

• RubyWarrior (προγραμματίστε έναν ιππότη καθώς επιτίθεται στους δράκους): https://www.bloc.io/rubywarrior/#/