Η Εκπαιδευτική Τηλε-Ημερίδα διοργανώθηκε από τη Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 – ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας, Καραγιώργου Αικατερίνη για τους εκπαιδευτικούς της 5ης Ενότητας Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής και επιστημονικής υποστήριξής τους, μετά την αιφνίδια μετάβαση από τη συμβατική εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως, λόγω της πανδημίας COVID-19. Η Εκπαιδευτική Τηλε-Ημερίδα, υλοποιήθηκε την Πέμπτη, 14-05-2020, από τις 18:00 έως τις 21:00 μ.μ., μέσω της Cisco Webex Events. Το θέμα της ήταν: «Προσεγγίζοντας τη σύγχρονη και ασύγχρονη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και ο σκοπός της να αποτελέσει μια προσέγγιση της νέας πραγματικότητας στην εκπαίδευση της πρώτης βαθμίδας.
Μια προσέγγιση επιστημονική, κριτική και με διαπολιτισμικό προσανατολισμό με στόχο την αποτελεσματικότερη -μέσω της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης”- υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών της δημοτικής εκπαίδευσης και ιδιαίτερα των διαφερόντων γλωσσικά και πολιτισμικά.
Μια προσέγγιση που στόχο είχε την ενίσχυση της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς επηρεάστηκε καίρια ο τρόπος οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και άλλαξε ο τρόπος που οι εκπαιδευτικοί “διδάσκουν” και οι μαθητές-τριες “μαθαίνουν”.
Εισηγητές:
1. κ. Λιοναράκης, Αντ., Καθ. Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Ε.Α.Π. με θέμα: “Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση”.
2. κ. Σοφός, Αλ., Καθ. Π.Τ.Δ.Ε., Παν. Αιγαίου, με θέμα: “Μάθηση από το σπίτι λόγω Κοροναϊού ή εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση; Προβληματισμοί και ζητήματα που προκύπτουν για τον εκπαιδευτικό.”.
3. κ. Νικολάου, Γ., Καθ. Τ.Ε.Ε.Κ.Ε., Παν. Πατρών, με θέμα: “Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ψηφιακός γραμματισμός και η διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση”.
4. κ. Ανδρουλάκης, Γ., Καθ. Π.Τ.Δ.Ε., Παν. Θεσσαλίας, με θέμα: “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα γλωσσικά μαθήματα: ιδέες για κινητροδότηση και για τον σχεδιασμό του μαθήματος.”.
Προεδρείο -Συντονισμός : Καραγιώργου Αικατερίνη, Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 - ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας
Συμμετέχοντες: Οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων της 5ης Ενότητας Δημοτικής Εκπαίδευσης ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας
Τεχνική υποστήριξη διοργάνωσης:
1. Τμήμα Δ΄, Περιφερειακής Δ/νσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας.
2. Helpdesk ν. Λάρισας
Η Σ.Ε.Ε. ΠΕ70 5ης Ενότητας ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας
Δρ. Καραγιώργου Αικατερίνη
ΥΛΙΚΟ ΤΗΛΕ-ΗΜΕΡΙΔΑΣ | |
Πρόσκληση Τηλε-Ημερίδας | |
Πρόγραμμα Τηλε-Ημερίδας | |
Αφίσα Τηλε-Ημερίδας | |
“Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση” | |
![]() |
Καθηγητής, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. |
“Μάθηση από το σπίτι λόγω Κοροναϊού ή εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση; Προβληματισμοί και ζητήματα που προκύπτουν για τον εκπαιδευτικό” | |
![]() |
Πρόεδρος - Καθηγητής, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστημίου Αιγαίου. |
Περίληψη Η εισήγηση εστιάζει στο πλαίσιο εφαρμογής της εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης και στις συνέπειες για την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Γίνεται σύντομη αναφορά στο κοινωνικό συγκείμενο της εφαρμογής της που σχετίζεται με την περίοδο της δημοσιονομικής σύγκλησης και στη συνέχεια το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην προσέγγιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από την σκοπιά της εκπαιδευτικής πολιτικής. Στο επίκεντρο των αναφορών τοποθετούν οι δομικές διαστάσεις της εκπαίδευσης, όπου αποτυπώνονται οι δυσλειτουργίες που προκύπτουν. |
|
“Ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ψηφιακός γραμματισμός και η διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση” | |
![]() |
Πρόεδρος - Καθηγητής, του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, |
“Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα γλωσσικά μαθήματα: ιδέες για κινητροδότηση και για τον σχεδιασμό του μαθήματος.” | |
![]() |
Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. |
Περίληψη Η ξαφνική και παρατεταμένη μετάβαση από τη συμβατική στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19 κάνει επιτακτική τη δοκιμή και την εφαρμογή λύσεων και εργαλείων, που υπήρχαν μεν αλλά τώρα αναπλαισιώνονται και νοηματοδοτούνται εκ νέου. Τα γλωσσικά μαθήματα στο Δημοτικό Σχολείο κατεξοχήν μπορούν να εξυπηρετήσουν γενικότερους στόχους και να συντελέσουν στο να «κάνουν τη διαφορά» στη ζωή των μαθητών και των μαθητριών. Το εξ αποστάσεως μάθημα πρέπει να σχεδιαστεί με περισσότερη ελευθερία, μεγαλύτερη έμφαση στην αυτονομία, με προσαρμογή στόχων και περιεχομένου, και με αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων. Αρχές και πρακτικές ιδέες προς αυτές τις κατευθύνσεις συζητούνται σε αυτή την παρουσίαση. |